עמוד הבית » טכנולוגיה » האנטומיה של סטטוס הפייסבוק המושלם – 5 מרכיבים הכרחיים
Joe Lodge, February 2, 2011, via Flickr

האנטומיה של סטטוס הפייסבוק המושלם – 5 מרכיבים הכרחיים

כבעלי דפי פייסבוק אנחנו עושים פעמים רבות ניסוי וטעיה ומקווים שסטטוס שכתבתנו יביא לתוצאות. האם לא הייתם רוצים לדעת שלסטטוס שפירסמתם יש את הסיכוי הטוב ביותר למקסם את מספר הקליקים, לייקים והתגובות?

לעיתים קרובות סטטוסים בפייסבוק מרגישים כמו מסתורין – בייחוד עכשיו כשפייסבוק הקטינה את החשיפה של הסטטוסים. איך יוצרים את הסטטוס המושלם לפייסבוק? האם יש דבר כזה?

התשובה לכך היא כן. אך יש לאסוף פרקטיקות, טיפים ודוגמאות כדי לראות אלו דברים מוסיפים ליצירת הסטטוס המושלם. קראו את ההצעות למטה ונסו אותן בדף שלכם.

5 המרכיבים הנמצאים בסטטוס פייסבוק מוצלח

  • הוסיפו קישור
  • סטטוס קצר – 40 תווים או פחות
  • הסטטוס לא מתפרסם בשעות שיא הפעילות בפייסבוק
  • הסטטוס נמצא בתוך רצף של סטטוסים המתפרסים בזמנים קבועים
  • הסטטוס עכשווי וחדשותי

ישנם לא מעט דפי פייסבוק מוצלחים אשר אימצו את הפרקטיקות המצוינות למעלה. לדוגמא – The Muse, (דף פייסבוק אשר מצליח לבצע אינטראקציה עם 50% מהקהל שלו בכל סטטוס). דף זה מצליח לדבר אל קהל היעד שלו, להיות קצר, לתת לינק ולהביא תמונה מושכת.

1 - The Daily Muse

הנקודות המצוינות למעלה הן נקודת התחלה טובה. כל דף צריך לקחת אותן ולעשות ניסויים שונים כדי לראות אילו מהאלמנטים מדברים אל מעריצי הדף, על מה מהם לתת דגש ואולי אף על אלו אלמנטים לוותר, כדי ליצור מתכון מושלם לסטטוס מוצלח. למטה תמצאו הרחבה על כל אחד מהנקודות.

1. בסטטוס מושלם יש לינק

פייסבוק עצמם ממליצים להשתמש בלינק בסטטוס. במחקר שעשו בפייסבוק על כמות הקליקים בסוגי סטטוסים שונים  מצאו שמבחינת כמות קליקים – לינקים הנמצאים בסטטוס המוקדש ללינק עדיפים על סטטוס עם תמונה שיש בו גם לינק.

איך נראה סטטוס עם לינק לעומת סטטוס עם תמונה ולינק?

סטטוסים עם לינקים משתמשים בתגי המטא של דף האינטרנט, כגון כותרת הדף, תיאורו והתמונות שבו. כאשר מדביקים לינק אל סטטוס, פייסבוק משתמש במידע ומציג אותו. הנה דוגמא מדף הפייסבוק שלנו:

דוגמה לסטטוס עם לינק
דוגמה לסטטוס עם לינק

סטטוסים המכילים תמונה דורשים להעלות תמונה לסטטוס. התמונה עומדת מתחת לטקסט אותו מוסיפים. ניתן להוסיף לינק בטקסט, אולם על פי המחקר למעלה הדבר יביא לפחות הקלקות.

סטטוס עם תמונה
דוגמה לסטטוס עם תמונה

כמובן, אם הדף מאוד פופלרי ועם מליוני אוהדים, עדיין יכול להיות שהסטטוס יצליח מאוד.

האופן בו מכינים סטטוס עם לינק הוא פשוט מאוד. כותבים את התוכן הרצוי, מעתיקים את ה URL של הדף הרצוי ומדביקים אותו בסטטוס. פייסבוק מושכת את התמונה, כותרת ותיאור הדף ומכניסה את הלינק. לאחר שזה קורה מחקו את ה URL מהסטטוס, אין בו צורך.

אם מסיבה לא ברורה, התמונה או הטקסט לא יוצאים כמו שצריך יש ביכולתכם להכניס את ה-URL לכאן, ופייסבוק תגיד לכם מה אפשר לשפר במידע שנמשך מהדף.

2. סטטוס הפייסבוק מושלם הוא קצר – 40 תווים או פחות

סטטוסים עם מעט מילים יקבלו יותר לייקים ותגובות. מחקרים שונים מצאו שככל שהסטטוס קצר יותר, הוא מקבל יותר תגובה מהקהל.

4

40 תווים לא נראה הרבה, מה אפשר לומר בארבעים תווים? הנה כמה דוגמאות:

סטטוס דוגמה עם 27 תווים
סטטוס דוגמה עם 27 תווים

 

סטטוס מוצלח לדוגמה עם 48 תווים
סטטוס מוצלח לדוגמה עם 48 תווים

יש לקחת בחשבון שכותרת הלינק והתיאור מהווים הזמנה לקורא להקליק, לתת לייק ולהגיב. סטטוס של 40 תווים הוא טיזר המועצם על ידי כותרת הלינק ותיאורו.

3. סטטוס טוב לא נשלח בשעות השיא

מה ההגיון מאחורי אמירה זו? כל סטטוס של הדף שלכם מתחרה במאות ואלפי ססטוסים אחרים של דפים ואנשים. אם תפרסמו את הסטטוסים שלכם בשעות שאחרים מפרסמים פחות, יש יותר סיכוי שהסטטוסים שלכם יגיעו אל הפיד של המעריצים שלכם.

ישנם מחקרים אשר תומכים באמירה זו. Track Maven חקרו 5,800 דפים ו 1.5 מיליון סטטוסים. לאחר המחקר הם המליצו לפרסם בסופי שבוע ולאחר שעות העבודה.

7

השעות הטובות ביותר לפרסום הן 17:00 ו 1:00 בבוקר.

4. סטטוס טוב הוא תמיד חלק מאסטרטגיית פרסום ושיתוף כוללת

מחקר נוסף ניתח 8,000 דפי פייסבוק כדי לנסות לבדוק כיצד מותגים שונים נפגעו מהשינוי באלגוריתם של פייסבוק שהביא לירידה בחשיפה אורגנית של  סטטוסים של דפים בפייסבוק. המחקר מצא שליותר מ 70% מהדפים הייתה ירידה של 30% ויותר בחשיפת הסטטוסים. מבחינה של הדפים שהצליחו לשמור על הקהל שלהם עלו כמה פרקטיקות משותפות שהביאו להצלחה ושימור של החשיפה האורגנית:

  • התמקדות בקהל עם תשוקה לתחום
  • פירסום של תוכן טוב (או לכל הפחות טוב לקהל של הדף)
  • פרסום באופן עיקבי (לפחות פעם ביום, לעיתים קרובות יותר מפעם ביום)
  • קיבלו הרבה מאוד Share (בגלל הנקודות למעלה), דבר שיוצר תוכן ויראלי ומעלה את הנראות של הדף

ברגע שהדף הצליח להשיג קהל נלהב והצליח להבין מה נחשב לתוכן טוב לאותו קהל, מה שנשאר זה להיות עיקביים. עקביות משמעותה לפרסם תוכן טוב לפחות פעם ביום. בשביל לעשות זאת לא חייבים לכתוב סטטוס בכל יום. הדף מאפשר גם לכתוב את הסטטוסים מראש ולקבוע תזמון לפרסום שלהם.

5. סטטוס טוב כולל אלמנט חדשותי (לא הכרחי)

נקודה זו לא בהכרח רלוונטית לכל סוגי הדפים מאחר ולא כל תחום מתחדש כל הזמן. אבל, אם ישנו אירוע חדשותי בתחום או שישנם חדשות כלליות המתייחסות בצורה כזו או אחרת לתחום הדף, הכניסו זאת לסטטוסים שלכם. האלגוריתם של פייסבוק נותן עדיפות לסטטוסים המתייחסים לנושאים חמים לאותה תקופה.

האלגוריתם של פייסבוק לוקח שני גורמים בחשבון:

  • פייסבוק לוקח בחשבון נושאים חמים
  • פייסבוק מסתכל מתי אנשים עשו לייק או הגיבו על סטטוס
  • הנקודה הראשונה מתייחסת לאיזור "הנושאים החמים" של פייסבוק אשר מזהה על מה אנשים מדברים באותו רגע
טרנדים בפייסבוק
טרנדים בפייסבוק

הנקודה השניה מתייחסת לקצב בו אנשים עושים לייק או מגיבים על סטטוס. מספר התגובות והלייקים ישפיע על האם משהו יופיע בפיד של המעריצים שלכם או לא. שיקול נוסף הוא מתי התרחשו הלייקים והתגובות.

אלו הן הנקודות החשובות בהפיכת הסטטוסים של הדף שלכם לטובים, מעניינים ומושכי התעניינות ושיתוף. אז איך נראה הססטוס המושלם שלכם?

האם השתתפות הקהל השתנתה כאשר עשיתם אופטימיזציה לתמונות ולינקים?
כמה תווים יש בסטטוס שלכם?
האם שיניתם את זמן פרסום הסטטוסים שלכם? האם החשיפה השתפרה?
(דרך thenextweb)

 

About נועה פז

ספרנית, מידענית וכותבת תוכן. אוהבת מדע בדיוני, פנטזיה, מדע, טכנולוגיה ופילוסופיה

Check Also

קורס גוגל אנליטיקס

מקדמים את האתר שלכם בגוגל? הירשמו לקורס אנליטיקס!

בעלי אתרים מחפשים בנרות דרכים להפוך את האתר ליותר יעיל. מציאת איזה גורם חמקמק שיוכל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *