עמוד הבית » בריאות ותזונה » איך לשמור על הגזרה בחגים ולהנות מהמאכלים

איך לשמור על הגזרה בחגים ולהנות מהמאכלים

כל אחד יכול לרפד את עצמו בעוד קילו או שלושה בחגים בלי לשים לב. הנה לכם 10 טיפים שיעזרו לכם למנוע זאת

1. לא להגיע עייפים

לא לישון ולהשמין. קרדיט victor dubrovsky, July 16, 2009, via Flickr
לישון ולהשמין. קרדיט victor dubrovsky, July 16, 2009, via Flickr

כדאי להגיע לארוחת החג אחרי מנוחה. ככל שתהיו עייפים יותר תרצו לאכול יותר.

2. לא להגיע על בטן ריקה

לא להגיע על בטן ריקה. קרדיט Thomas Hawk, March 21, 2010, via Flickr
לא להגיע על בטן ריקה. קרדיט Thomas Hawk, March 21, 2010, via Flickr

לא מומלץ להגיע לארוחת החג על בטן ריקה על מנת לחסוך קלוריות לקראת ארוחת החג החגיגית. בגלל שזה יבוא לכם בבומרנג ואתם תפצו על זה בארוחת הערב בחג. מומלץ לאכול כרגיל במהלך היום אך להמעיט טיפה מהאוכל שרגילים להמעיט בעיקר בפחמימה ושומן.

3. להתחיל בירקות

להרחיב בירקות בחג. קרדיט Sonny Abesamis, October 6, 2013, via Flickr
להרחיב בירקות בחג. קרדיט Sonny Abesamis, October 6, 2013, via Flickr

בזמן הבישול יש רצון להתחיל לקנח דוגמיות מכל דבר שהוכן, אפשר להתחיל לאכול יותר ירקות שיש להם סיבים תזונתיים זה גורם לתחושת שובע.

4. לשתות יותר מים

Neal Fowler, September 10, 2013, via Flickr
Neal Fowler, September 10, 2013, via Flickr

צמא יכול לבלבל בין רעב לצמא, לשתות מים/ מוגז דיאט לפני הארוחה זה יגרום לנפח את הקיבה ותרגישו רווים וככה לא תרגישו רעבים ותרגישו יותר מלאים.

5. לבחור בצלחת הקטנה

לבחור בצלחת הקטנה. קרדיט H is for Home, February 22, 2008, via Flickr
לבחור בצלחת הקטנה. קרדיט H is for Home, February 22, 2008, via Flickr

במהלך הסעודה יש בדרך כלל כמה צלחות. בחרו את הצלחת הקטנה אכלו בצלחות קטנות כדי שכמויות המזון ייראו גדולות ומשביעות.

5. להתמקד בחלבונים

ארוחת חלבונים. קרדיט: Let Ideas Compete, February 8, 2009, via Flickr
ארוחת חלבונים. קרדיט: Let Ideas Compete, February 8, 2009, via Flickr

תתמקדו באוכל בעיקר על חלבון כמו הבשר, עוף, דגים. החלבון גורם למטבוליזם (חילוף חומרים) יותר מפחמימה.

6. כמה שפחות פחמימות

כמה שפחות מזה. קרדיט: Jonathan Wight, June 24, 2011, via Flickr

כמה שפחות פחמימות כמו לחם, אורז, תפו"א. עדיף לבחור את המאכלים שבאמת אהובים עלינו ולוותר על השאר. מומלץ לוותר על מנות ראשונות כמו סלטים וכו' ולהתמקד יותר במנה העיקרית.

7. הליכה לאחר ארוחת החג

הליכה אחרי ארוחת החג. קרדיט: Ferran Jordà, April 23, 2011, via Flickr

צאו להליכה קלילה אחרי ארוחת החג זה מגביר את התרמוגנזה. עלייה בהוצאת אנרגיה מגביר את חילוף החומרים יעל ידי כך נגרום לשריפה של יותר קלוריות.

8. להגביר פעילות אירובית

אירובי לאחר החג
אירובי לאחר החג מומלץ! קרדיט: Lukas Kirschbichler, October 3, 2012, via Flickr

להגביר פעילות אירובית מעבר לאירובי הרגיל שלכם כמו: הליכות/ ריצה/ ספינינג/ וכל פעילות גופנית שאתם אוהבים. בעדיפות לפעילות גופנית אירובית אשר יתרום לשריפה מוגברת של קלוריות גם יום לאחר הפעילות הגופנית ויתרום להורדת הקלוריות המיותרים.
הסיסמא שלי היא – "כל המרבה באירובי הרי זה משובח".

9. שתיית תה ירוק

שתיית תה ירוק להעשרת פוליפנולים. קרדיט: Dan McKay, November 14, 2006, via Flickr
שתיית תה ירוק להעשרת פוליפנולים. קרדיט: Dan McKay, November 14, 2006, via Flickr

שילוב שתיית תה ירוק במהלך היום ידוע כי הוא עשיר מאוד בפוליפנולים (EGCG) – חומרים בעלי פוטנציאל אנטי-סרטני ופוטנציאל נוגד חמצון חזק במיוחד,שתיית תה ירוק יאיץ את  קצב חילוף החומרים בגוף ויסייע להפחתת כולסטרול וימריץ את תהליך ההרזיה, וכמובן רק ע"י תזונה מאוזנת.

10. אל תהיה נזיר… אבל גם לא חזיר…

לאכול קצת מכל דבר מבלי להיתחזר. קרדיט: Matt McGee, November 26, 2009, via Flickr
לאכול קצת מכל דבר מבלי להיתחזר. קרדיט: Matt McGee, November 26, 2009, via Flickr

הכלל שלי הוא: אכלו ממאכלי החג בדוגמיות מכל דבר. כך גם תרגישו וגם תהנו מהחג מבלי להרגיש מקופחים.

מאחל חג שמח לכולם!!!

About אלי כהן

אלי כהן
אלי כהן – יועץ תזונת ספורט ומאמן כושר אישי

Check Also

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

תחום הכירורגיה הפלסטית מציע ולמטופלים אפשרויות רבות לשיפור מראם, החל מהשתלת שיער, וכלה בניתוח הגדלת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *