עמוד הבית » כללי » זהירות! שילוט לעסק לפניך
שילוט לעסק | שילוט חוצות

זהירות! שילוט לעסק לפניך

השילוט והשפעתו עלינו ביומיום

 

חשבו עליכם נוסעים בנתיבי איילון ולפתע שלט עצום לנגד עיניכם שקשה להסיר ממנו את המבט – מסר שיווקי שנחרת בזיכרון ובתודעה לאורך זמן. שלטים לעסקים מהווים פלטפורמה פרסומית אפקטיבית בין אם הם מתנוססים ממרומיה של חנות ובין אם בקצה המסדרון בקניון ומורים על ההגעה לחנות המבוקשת.
חשוב לדעת כיצד לעצב את השלט, מה לכתוב בו, באילו חומרים להשתמש ואיך הקומפוזיציה משפיעה על התוצר הסופי. לפניכם מספר טיפים בתהליך הבחירה, העיצוב והתקצוב:

לאבחן את המיקום – לשלוט בגודל

חשוב להחליט מבעוד מועד היכן יוצב בדיוק השילוט על מנת להחליט מה יהיה גודל השלט. למשל, שלט שיוצב במיקום רחוק יחסית מהחנות על מנת לסמן לבאים כיצד להגיע לבית העסק. השלט יהיה גדול במיוחד כדי שלא יפספסו אותו בין כל "רעשי הרקע" בסביבה. אם יש מסביב שלטים לעסקים רבים אחרים, חשוב שזה שלכם יהיה גדול במיוחד על מנת שיבלוט לצדם. התייחסו גם לטקסט, להבלטה שלו כדי לראות שהוא אכן ברור מרחוק או תוך כדי נסיעה באזור – יש גופנים שקריאים וברורים יותר מאחרים ושימו לב גם לרקע והאם הגופן מובחן על גבי הרקע. למשל, עם אורות ניאון מהבהבים המייצרים גם אפקט מעניין וסוג של משחק תאורה ייחודי.
אם מדובר בשלטים קטנים לאזור פנימי, לדוגמא פינת הקבלה, חשוב שיהיו נעימים לעין ולא גדולים מדי על מנת שישתלבו בהרמוניה במרחב הכולל ועם זאת, למקם אותם במוקדים אסטרטגיים הנראים היטב, למשל, במסדרון, בפינת הישיבה, על שולחן הקבלה כאשר הגדלים משתנים ממקום למקום ומייצרים גם סוג של תקשורת חזותית ביניהם. למשל, סיפור בהמשכים, או כל שלט יציב מסר אחר המזוהה עם ערכי החברה.

 

עיצוב שעושה הבדל

לכל עסק יש שפה מיתוגית המזוהה עמו וכדאי להמשיך ולהתחבר לאותה שפה גם בשילוט עצמו על מנת שהוא יהווה מעין כרטיס ביקור לחברה. התייחסו לחיבור בין הגוונים של הגופן על הרקע, האם מדובר בצבעים קליטים שדומים ללוגו, אילו עוד אלמנטים כדאי לשלב באותה מסגרת – למשל, אייקון שמזוהה עם הפעילות של החברה. עוגה לקונדיטוריה, אופניים לחנות אופניים על מנת שגם מי שלא מכיר את אותו עסק ספציפי יידע לזהות ולהגיע בעקבות השילוט לבית העסק. קחו בחשבון שגם המסגרת בעלת תפקיד ובעצם כל אלמנט ויזואלי שנכנס פנימה יתאים לאינטראקציה בין האלמנטים.
שימו לב שיש השפעה רבה גם לחומר במיוחד אם מדובר במקום ציבורי, מרכזי המועד לשחיקה. אפשר להשתמש היום בחומרים עמידים בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים, כלומר, קשיחים להפליא כך שלא תצטרכו לתקן או להחליף אותם בתדירות גבוהה. במיוחד אם השלט אמור להיות סטטי – כמו לעטר את בית העסק. הבשורות הטובות הן שהיום אפשר לייצר מזכוכית, פח אלומיניום ולהעמיד מסרים בצורה ויזואלית מיוחדת וגם כאלה שילוו אתכם למשך זמן רב ובנאמנות רבה.

 

כמה זה עולה לכם ואיך משיגים

שילוט לעסק מקדם מכירות, כי ברגע שיש מסר שאי אפשר לפספס – הוא מגביר את המודעות ומגביר תנועה. אבל כמובן שחשוב לבצע סקר שוק מקיף ולבחור חברה אמינה ומובילה בתחומה שתדע לספק את הסחורה, לעצב עבורכם את השלט הטוב ביותר לפי התקציב הנבחר, החומרים הדרושים, העיצוב המבוקש וגם לבצע התקנה או ללוות את אנשי ההתקנה בייעוץ לכל אורך הדרך. החליטו מראש היכן תרצו לשלב את השלטים, מה יהיה כתוב בהם, כיצד הם ייראו וכמובן בדקו אפקטיביות על מנת לקבל פידבקים שיעזרו לכם להבין האם קבלתם החלטה נבונה.

 

About צוות האתר

צוות האתר
מגזין תוכן ויראלי וחדשותי במגוון נושאים כמו טכנולוגיה, זוגיות, כלכלה ועוד. רוצים לכתוב לנו? צרו קשר.

Check Also

מז"ח | מונע זרימה חוזרת

מז"ח (מונע זרימה חוזרת) – איך זה עובד?

חוק תאגידי המים בישראל והקמה של חברות רבות להנדסה וטיהור מים הביאו ללמידה ולפיקוח משמעותי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *