עמוד הבית » בריאות ותזונה » איך בוחרים מזון על לשיפור תזונת המשפחה?
מזון על- אסאי

איך בוחרים מזון על לשיפור תזונת המשפחה?

תרבות השפע ומזון על

תרבות השפע יחד עם אורח החיים המודרני הביאו למצב בו חלק גדול מאוכלוסיית העולם צורך מזון מעובד עתיר סוכר, שומן, נתרן, מונו סודיום גלוטומט ועוד מרכיבים שבמקרה הטוב אינם תורמים לבריאותנו, ובמקרה הרע מזיקים לה.

 

עם חלוף השנים, כאשר השמנה, סוכרת, יתר לחץ דם ומחלות נוספות תפחו למימדי מגיפה, החל לפרוח הטרנד של תזונה בריאה. הכוכבים העולים של התזונה הבריאה הם מזונות העל, המכילים מינרלים, חומצות אמינו, ויטמינים ונוגדי חמצון, שכולם עוזרים לנו לשמור על גוף בריא וחזק. במאמר הבא ננסה לענות על השאלה כיצד לבחור מזון על ואוכל בריא שיעבדו בשבילכם.

 

שפע של אפשרויות והבטחות

מול שפע ההבטחות שמפזרים משווקי מזונות העל השונים עומד האדם הפשוט ותוהה מה מכל מזונות העל ישמור על בריאותו ועל בריאות בני משפחתו. האם לרכוש את כל המוצרים? ואם לא, כיצד לבחור מתוכם את אלו שמתאימים לו? מובן מאליו שלא ניתן לצרוך ולרכוש את כל הרשימה הארוכה של מזונות העל, לכן, הצעד הראשון שעליכם לעשות, הוא לבדוק בבית, לפני שאתם יוצאים לסופר, את מזונות העל השונים, ואת התכונות המיוחסות להם, ולצמצם את הרשימה בדגש על מזון על ואוכל בריאות שמתאימים לצורכיהם, גילם ובעיותיהם הבריאותיות של בני הבית.

 

טיפ –  מומלץ להצליב מידע מכמה מקורות, בכדי לוודא שלא מדובר בהבטחות שווא.

 

מזונות על שלא ידעתם שאתם אוכלים

הכינוי "מזון על" נשמע כמשהו פלאי ולא שגרתי, אולם רבים ממזונות העל הם מוצרים שאתם נוהגים לצרוך באורח יומיומי, פשוט לא ידעתם שהם מוגדרים כמזון על. בין השאר נכללים בקבוצה זו פירות וירקות, טחינה, עלים ירוקים, וקקאו גולמי טבעי.

 

כדאי לבדוק מה הדרך המומלצת לצרוך אותם, למשל כשמדובר בקקאו, ההמלצה היא לצרוך קקאו שהוכן מאבקת קקאו עשויה פולי קקאו נא, ואם אתם אוכלים שוקולד, עדיף שיהיה שוקולד מריר. אם תרצו לצרוך משקה על מפנק, תוכלו להכין לעצמכם שוקו מאבקת קקאו נא, ואם אתם גבר או אישה בגיל המעבר, תוכלו להוסיף למשקה אבקת זרעי מאקה. אם זיהיתם ברשימת מזונות העל מוצרים שכלולים בדיאטה הרגילה שלכם, תנו להם מקום של כבוד בתפריט היומי.

 

שאלה של טעם

אוכל צריך להיות טעים, גם אם מדובר במזונות על. לכן כשאתם מתלבטים איזה מזון על לרכוש, סננו החוצה מזונות שאינם לטעמכם. למשל, ספירולינה וכלורלה הן אצות הנחשבות למזונות על, אך טעמן של האצות אינו ערב לכל חיך, אותו הדבר נכון לגבי פטריות, שמנים ועוד. סננו החוצה מרשימת הקניות את מזונות העל שאינם ערבים לחיככם, שכן, סביר להניח שממילא לא תצרכו אותם.

 

התאמה אישית

אם אתם סובלים מבעיה בריאותית, כמו יתר לחץ דם, סוכרת, או עודף כולסטרול, חפשו את מזונות העל הנחשבים כיעילים בהתמודדות עם בעייתכם.

 

טיפ – אל תצפו שמזון על יפעל כתרופת קסם, זה לא עובד כך. יש להקפיד על תזונה מתאימה ואורח חיים בריא, ולהתמיד בכך בשביל לייצר שינוי מיטיב לאורך זמן.

 

About צוות האתר

צוות האתר
מגזין תוכן ויראלי וחדשותי במגוון נושאים כמו טכנולוגיה, זוגיות, כלכלה ועוד. רוצים לכתוב לנו? צרו קשר.

Check Also

עדשות מולטיפוקל

כך תבחרו עדשות מולטיפוקל בחוכמה

אם אתם בני ארבעים פלוס ומרכיבים משקפיים, ובזמן האחרון שמתם לב שעליכם להחליף זוגות משקפיים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *