עמוד הבית » אוכל » רעיונות לארוחת בוקר בריאה
ארוחת בוקר בריאה

רעיונות לארוחת בוקר בריאה

ארוחת הבוקר מניחה את היסודות ליום כולו, וארוחת בוקר בריאה היא מתכון לחיים בריאים ורעננים. לפניכם מתכונים מנצחים ורעיונות לארוחת בוקר בריאה ומפנקת.

 

כיף להיות בריא

 

בעבר, אוכל בריא היה נחלתם של חולים שנדרשו להקפיד על תזונה מאוזנת, או של פריקים של בריאות, שאוכל בעבורם הוא רק אמצעי. משום כך, אוכל בריא היה בדרך כלל לא ממש טעים. אולם, השבח לאל, התקדמנו מאז, והיום כל אחד יכול להרכיב לעצמו תפריט בריא וטעים. יתירה מכך, אם בעבר היה קשה למצוא רכיבים בריאים בשווקים, היום כל סופר שמכבד עצמו מתהדר במחלקה של מזון בריא, טבעי, אורגני, נטול גלוטן, טבעוני, וכיוצא בזה.

 

ארוחת בוקר ים תיכונית

 

אם אין לכם הגבלות בריאותיות, בדרך כלל המזון המקומי הוא האפשרות הטבעית והבריאה, על פי תנאי מזג האוויר והגידולים המקומיים.התזונה המקומית הוכחה כיעילה לאורך דורות, ואנחנו יכולים ליהנות מפרי הניסיון של אבות אבותינו. ארוחת בוקר ים תיכונית מומלצת ובריאה, כוללת סלט ירקות אורגניים טריים, לחם טרי, עדיף פיתה דרוזית ללא שמרים, או לחם מחמצת מקמח מלא, חומוס, טחינה, לאבנה, וזיתים. לא מומלץ לשתות מיץ ביחד עם הארוחה, עדיף לשתות מים, ולסיים בתה צמחים או קפה שחור קטן.

 

יוגורט עם תוספות

 

יוגורט הוא מקור טוב לסידן וחלבון, החיידקים שבו מסייעים לפעולת מערכת העיכול, ולהבדיל ממוצרי חלב אחרים, חלק מהאנשים הרגישים ללקטוז יכולים לצרוך אותו. כל אלו הופכים את היוגורט למזון בריא ומזין. ההמלצה שלנו לארוחת בוקר היא יוגורט עם פרי טבעי. אל תגזימו בכמות הפרי, אפרסק אחד, בננה אחת, או חופן ענבים יספיקו בהחלט. כמו כן, אין צורך להוסיף דבש, סילאן, או כל ממתיק אחר, שכן הפרי מספק את כל המתיקות הנדרשת. ניתן להוסיף אגוזים, קוואקר, או גרנולה ללא תוספת סוכר, בהתאם להעדפותיכם. ארוחת בוקר המורכבת מיוגורט מומלצת במיוחד בימות הקיץ, שכן היא מרעננת את הגוף, ועוזרת להתמודד עם עומס החום.

 

פירות

 

צריכת פירות על הבוקר טוענת את הגוף באנרגיה, ועוזרת למערכת העיכול להתנקות. ההצעה שלנו לארוחת בוקר בריאה מפירות היא שייק ירוק המכיל תפוח, מלון, פטרוזיליה, וסלרי, רצוי להוסיף לשייק אגוזים, כפית ממרח שקדים, או שמן קוקוס, בכדי להוסיף חומצות שומן, וכמו כן ניתן להחליף את המלון בבננה, אגס, נקטרינה או אפרסק. על מקומו של התפוח לא כדאי לוותר בשייק הפירות הבריא שלכם. אופציה נוספת לארוחת פרי בריאה היא סלט פירות עם גרנולה ללא תוספת סוכר או ממתיק אחר.

 

עצות וטיפים

 

לפניכם כמה כללים ועצות בדרך לתזונה בריאה.

  • אכלו ירקות ופירות אורגניים ללא ריסוס.
  • הימנעו מצריכת פחמימות ריקות, ושלבו אכילת פחמימות עם שלל ירקות חיים.
  • אל תאכלו בין הארוחות, ושלבו במהלך היום שלוש ארוחות עיקריות ושתיים שלוש ארוחות ביניים.
  • אכלו כשאתם רעבים, סעדו בנחת, ולמדו לזהות את תחושת השובע, רובנו אוכלים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים.

 

About צוות האתר

צוות האתר
מגזין תוכן ויראלי וחדשותי במגוון נושאים כמו טכנולוגיה, זוגיות, כלכלה ועוד. רוצים לכתוב לנו? צרו קשר.

Check Also

3 בתי קפה מיתולוגיים בתל אביב

3 בתי קפה מיתולוגיים בתל אביב

תל אביב של פעם עם בתי הקפה המיתולוגיים שלה, מעוררת געגועים גם אצל מי שלא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *