עמוד הבית » בריאות ותזונה » בריאות ותזונה בגיל השלישי
תזונה בגיל השלישי

בריאות ותזונה בגיל השלישי

הודות לאיכות החיים הגבוהה בימינו, אוכלוסיית העולם מתבגרת, ותוחלת החיים עולה. על מנת ששנות הפנסיה שלכם יהיו פוריות, מיטיבות, ומהנות, וכדי שתוכלו ליהנות מן הזמן הפנוי והאפשרויות שהגיל השלישי מזמן, כדאי להתכונן מראש. בשורות הבאות נביא מספר טיפים ועצות לתזונה נכונה ואורח חיים בריא עבור בני הגיל השלישי.

 

לאכול במתינות – הגבלה קלורית

 

תרבות הצריכה והשפע מביאה אותנו לאכול הרבה יותר ממה שהגוף שלנו צריך, ובכך אנו יוצרים עומס מיותר על מערכת העיכול, ועל הגוף כולו. מסתבר, שכאשר ממתנים את צריכת הקלוריות היומית, וצורכים דיאטה המבוססת על ירקות, פירות, דגנים מלאים, ומוצרים דלי שומן מן החי, עולה תוחלת החיים, משתפרים תפקודי המוח, ומואטים תהליכי ההזדקנות. ההמלצה היא לאכול בין שבעים לשמונים אחוז מן הצריכה הרגילה שלכם, כמובן יש להתייעץ ברופא מומחה לתזונה, בכדי להתאים את המזון והכמויות למצבכם.

 

מישהו לאכול איתו

 

אחת הסוגיות הכואבות של בני הגיל השלישי היא הבדידות. במקרים רבים, אדם מבוגר שחי בגפו ממעט לבשל, כיוון שאין לו עבור מי לבשל, או עם מי לשבת לאכול. אם אתם חיים בגפכם, מצאו שותפים לארוחה חמה אחת ליום, בני משפחה, חברים וכיוצא זה. אם אתם בודדים, מעבר לדיור מוגן, יכול לאפשר לכם למצוא חברה מהנה, ולקבל עזרה וסיוע ככל שיידרש, כולל ארוחות.

 

הרבה ארוחות קטנות

 

ארוחה גדולה יוצרת עומס על הגוף, ומייצרת תנודות גבוהות ברמות הסוכר בדם, בעוד שארוחות קטנות מקלות על תהליכי העיכול, ומאפשרות רמות מאוזנות יותר של סוכר, לכן לבני הגיל השלישי מומלץ לאכול כשש ארוחות קטנות ביום. יש לצרוך הרבה ירקות, לפחות שמונה כוסות נוזלים ביום, לצרוך פירות במתינות, בייחוד אם כבר יש לכם סוכרת,ולאכול דגנים מלאים, דגים, ביצים, מעט בשר ועוף. כמו כן, חשוב לבדוק את רמות הברזל, B12, לצרוך סידן וויטמין D, ולקחת תוספים נוספים במידת הצורך. שימו לב – נטילת תוספי מזון וויטמינים צריכה להיעשות בהקפדה ודייקנות, בכדי לא לגרום נזק.

 

חיים מלאים

 

אל תתנו לעצמכם לשקוע בכורסא, צאו מהבית, השתתפו בחוגים ופעילויות, הכירו חברים חדשים, ומצאו תחביבים להתעסק בהם ולהרחיב את ידיעותיכם. קהילות רבות מציעות שירותים שונים לקשיש, כולל פעילויות וחוגים, וכמו כן, דיור מוגן מציע פעילויות שונות, בהן תפגשו ותכירו חברים חדשים, ותוכלו להכניס ריגוש ועניין חדשים לחייכם.

 

פעילות

 

פעילות גופנית שומרת על הגוף בריא וחזק, משפרת את מצב הרוח, מסייעת למערכת העיכול, ללב ולריאות, משפרת את היציבה והקואורדינציה ועוד. הקפדה על פעילות גופנית יומית מסייעת לגוף לשמר את יכולותיו, ולהתמודד עם נזקי הגיל.

 

לימודים

 

שנות הפנסיה הן זמן מצוין לרכוש ידע וכישורים שלא הספקתם לרכוש עד עתה. המוח גם הוא כשריר, הזקוק לפעילות ותרגול בכדי לתפקד במיטבו. בין אם מדובר בקורס אקדמי, בחוג ברידג', בפעילות יצירה, או בספורט חדש שלא הכרתם קודם, למידה חדשה תתרום לבריאות ותפקוד המוח.

 

About צוות האתר

צוות האתר
מגזין תוכן ויראלי וחדשותי במגוון נושאים כמו טכנולוגיה, זוגיות, כלכלה ועוד. רוצים לכתוב לנו? צרו קשר.

Check Also

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים

תחום הכירורגיה הפלסטית מציע ולמטופלים אפשרויות רבות לשיפור מראם, החל מהשתלת שיער, וכלה בניתוח הגדלת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *