עמוד הבית » אוכל » איך להשתמש נכון בקפה לאורח חיים עירני?
איך להשתמש נכון בקפה לאורח חיים עירני?

איך להשתמש נכון בקפה לאורח חיים עירני?

אין ספור מילים כבר נשפכו על קפה. יש אנשים שנשבעים בו ולא יכולים לדמיין את חייהם בלעדיו – עבורם, עולם ללא קפה הוא עולם אכזר שלא ראוי לחיות בו. מנגד יש את המקטרגים, שלא תומכים בהשפעותיו של הקפה ואף מוצאים אותן מזיקות, וחיים נהדר בלעדיו או מוצאים לו תחליפים טבעיים. כך או כך, נראה שהקפה לא הולך לעזוב אותנו בקרוב – יש לו מספיק אוהדים בארץ ובעולם, ואנחנו עדיין מוקפים מכל עבר בבתי קפה, מכונות קפה ובצנצנות קפה נמס. בין אם אתם אוהבים קפה חזק, קפה חלש, קפה שחור, אספרסו, לאטה, קפוצ'ינו או אייס קפה – התכנסנו כאן כדי לספק מספר טיפים שיעזרו לכם לייעל את צריכת הקפה שלכם, כך שתהפכו לערניים יותר בזכות המשקה הזה. אז הכינו לכם כוס קפה, והתיישבו לקרוא.

האם קפה שחור מעורר יותר מקפה רגיל?

ספל הנס כבר לא מדגדג את תחושת העייפות ואתם מחפשים פתרונות אחרים שיעוררו אתכם באמצע יום העבודה? כדאי לכם לנסות להחליף אותו בקפה שחור, שכמות הקפאין בו גבוהה יותר מאשר בקפה נמס או באספרסו, ולכן ההשפעה המעוררת שלו חזקה יותר. נכון שהטעם של קפה שחור שונה, ונוטה להיות מר ודומיננטי יותר, אך לאחר מספר ימים תראו שאתם מתרגלים, וסביר להניח שתרגישו ערניים ונמרצים מתמיד.

האם קפה לפני אימון עוזר לשריפת השומנים?

יש מחקרים שמראים שצריכת קפה לפני אימון ספורט מסייעת לשריפת השומנים, בזכות שילוב האפקט הממריץ של הקפאין עם האדרנלין שמשתחרר בעת פעילות גופנית מאומצת. נושא זה טרם בורר עד הסוף, אבל מה שבטוח הוא, שאם אתם מתקשים למצוא מוטיבציה כדי להתאמן מוקדם בבוקר, או בערב כאשר אתם חוזרים מותשים מהעבודה, כוס קפה לפני האימון יכולה לעשות את ההבדל. הקפה יעורר אתכם וזה יכול לדרבן אתכם לא לוותר על האימון.

האם ההשפעה של הקפה דועכת לאורך זמן?

אם תשאלו אנשים בסביבתכם מדוע הם שותים קפה במהלך היום, תתפלאו לגלות שחלקם כלל לא עושים זאת כדי להגביר את רמת הערנות שלהם – הקפה הופך למין טקס יומי, שמסמל את תחילת היום, או נותן הזדמנות להפסקה מהעבודה; ויש כאלה שפשוט אוהבים את הטעם ותו לא. אמנם לקפה יש השפעה מעוררת על רבים, אך לפעמים, ככל שצורכים יותר קפה במהלך היום, ובמשך תקופה ארוכה יותר, ההשפעה שלו דועכת אצל אנשים מסוימים: מי מאיתנו לא מכיר אנשים ששותים קפה לפני השינה ועדיין צוללים לשנת לילה עמוקה מיד לאחר מכן? כדי לשמור על ההשפעה המעוררת, אפשר לנסות לצרוך כמות מתונה של קפה (כוס או שתיים של קפה לא חזק) בימים רגילים; ובימים שאתם חייבים לעורר את עצמכם, לשתות יותר קפה, או לשתות קפה יותר חזק. באופן כזה, ההשפעה המעוררת עשויה להישמר.

About צוות האתר

צוות האתר
מגזין תוכן ויראלי וחדשותי במגוון נושאים כמו טכנולוגיה, זוגיות, כלכלה ועוד. רוצים לכתוב לנו? צרו קשר.

Check Also

שוקו חם

טריק מדליק להכנת שוקו

אין דבר שילדים יותר אוהבים משוקו – לפני השינה, בבוקר, עם עוגיות או בערסל בעודם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *