עמוד הבית » ספורט » ריצה בגשם – איך רצים את זה נכון?
Peter Mooney, August 2, 2014, via Flickr

ריצה בגשם – איך רצים את זה נכון?

אולי הדבר הקשה ביותר בריצה בגשם הוא…להתחיל. אחרי שכבר התחלתם והתחממתם תגלו שאתם אפילו נהנים מזה! אך ההנאה הזאת מצריכה כמה כללים חשובים

לבוש כללי

יותר זה הרבה פחות (טוב). בשום פנים ואופן אל תעשו את הטעות הנפוצה ביותר ותתלבשו "יותר מדי" טוב. מרבית הרצים חוששים שמא יקפאו מקור או יירטבו יתר על המידה, ולכן מתלבשים כאילו היו בדרכם לסקי בחרמון. חשוב לזכור, עם יותר מדי שכבות לא בהכרח תישארו יבשים. להיפך, הבגדים יספגו את הגשם ויכבידו עליכם במהלך הריצה. התלבשו קליל ככל שהקור מאפשר – חולצה קלילה ומעיל רוח דק יעשו את העבודה.

כובע

כובע קסקט מנדף זיעה הוא מרכיב חובה בכל ריצה בגשם! הכובע מגן ומונע מטיפות מעצבנות להיכנס ולדקור את העיניים ושומר על חום.

חולצה

ארוכה וקלילה בשום אופן לא כותנה! כותנה סופחת נוזלים ולא מפרישה אותם כמו החולצות דרייפיט מה שזה אומר שהדרך מכאן להיות חולה היא מהירה.

מעיל קל

כיום מייצרים מעילים ווסטים דקים נושמים אך מגני רוח ומים, מתי זה יעזור? במידה ויש רוח חזקה מאוד!

מכנס

אפשר לרוץ במכנסיים קצרים או אפילו בטייץ קצר אבל "ההתנעה הראשונית" שלכם תהיה מעט יותר ארוכה לעומת מכנס ארוך אשר ישמור לכם על חום גוף וימנע שרירים תפוסים.

גרביים

מנדפים ולא כותנה, שיהיו ארוכים המסים את גיד אכילס והשוק, על מנת לשמור על שרירים מחוממים לאורך כל הריצה ולמנוע התכווצויות דבר לא נעים בכלל באמצע ריצה.

שמירה על ציוד ריצה

כיום יש ציוד ריצה וחגורות ריצה נגד מים החל מנגנים ומגנים לפלאפון, ניתן לכסות את הפלאפון בשקית ניילון נצמד ככה יהיה לכם אפשרות גם לגעת במסך.

הגנה משפשפות ושאר חיכוכים

מה לעשות, כשקר ורטוב הסכנה הנובעת מחיכוך בכל מיני מקומות אסטרטגיים בגוף הולך ומתעצם… ולמרות שזה נשמע טריוויאלי, זה יכול להרוס לנו את הריצה.
הפתרון למגוון השפשפות: בייבי פסטה הנהדר!

לטובת רגישי הפטמות

NipGuards הן מדבקות לפטמות המונעות חיכוך ודימום הפטמות בזמן ריצה. מוצר חדש זה נותן פתרון אידיאלי לרצים וטריאתלטים.

בגדים חמים לסיום הריצה

במידה ויצאתם ברכב אל עבר הפארק השכונתי, הקפידו לשריין בו בגדים חמים ואפילו נעליים יבשות לרגע שתחזרו. עשו זאת מיד גם כשאתם חוזרים הביתה. חמש דקות מסיום הפעילות אתם כבר עלולים לקפוא מקור ולשכוח שלפני רגע עוד היה לכם חם.

מתיחות ושחרור

תאמינו לי אתם לא רוצים להיות חולים, מיד כשמסיימים את הריצה החליפו את החולצה הרטובה לחולצת כותנה אשר תשמור על חום הגוף לגבי מכנס אין צורך במידה והוא ארוך, שיהיה שחרור נעים!

שקית זבל גדולה

אם אתם עומדים בחניה ממתינים לחבר קחו איתכם שקית זבל גדולה. התעטפו בשקית (ניתן לחתוך חור להכנסת הראש בתחתית השקית) וכך לפחות תישארו יבשים עד היציאה לריצה.

תהיו בולטים בשטח

לבשו בשכבה העליונה של לבושכם חולצה בצבע בולט או אפילו זוהר. את רוב בגדי הריצה היום מייצרים עם מחזירי אור המועילים מאד בימים עם ראות נמוכה. תדאגו שרואים אתכם על הכביש, בפארק וכדומה.

כיוון הריצה

תמיד עם רוח גבית גם תקבלו דחיפה וגם כל מה שהרוח סוחף איתו לא יכנס לכם לעיניים (לא נעים).

אחרי הריצה – יבשו את הנעליים

לאחר הריצה הניחו את הנעליים במקום שיוכלו להתייבש, בשום אופן לא להשים במייבש, זה הורס את הרפידה והבולמים, ותכל'ס יהיה חבל על ה – 800 שקל שהשקעתם על הנעל.

במידה ועדיין לא השתכנעתם ואתם עדיין חוששים – תמיד אפשר להשתמש בחדר כושר,  ניתן לרוץ על המסילה.

לסיכום רק אומר – הכינו את עצמכם מבעוד מועד וצאו לרוץ בכל מזג אויר!

About אלי כהן

אלי כהן
אלי כהן – יועץ תזונת ספורט ומאמן כושר אישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *