עמוד הבית » בריאות ותזונה » 5 סיבות שגללן אתם עייפים כל הזמן – חלק ב': סיבות פסיכולוגיות והתנהגותיות
J J, October 30, 2009, via Flickr

5 סיבות שגללן אתם עייפים כל הזמן – חלק ב': סיבות פסיכולוגיות והתנהגותיות

מחסור בשינה אינו הסיבה היחידה בגינה אנו מרגישים עייפות. ישנם אלמנטים נוספים פיזים ומנטאליים המשפיעים על רמת העייפות שלנו. כאן תוכלו למצוא סיבות פסיכולוגיות והתנהגותיות לעייפות ושינויים קטנים באורח החיים היכולים לשפר את רמת העירנות שלכם. בחלק הקודם של כתבה זו הצגנו למצוא סיבות פיזיולוגיות הגורמות לעייפות.

1. אתם פרפקציוניסטים

פרופסור איירין, ס. לווין , מרצה לפסיכאטריה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו יורק אומרת שהרצון להגיע לשלמות – דבר שאינו אפשרי – מביא אנשים לעבוד קשה יותר ושעות ארוכות יותר משצריך. אנשים מציבים לעצמם מטרות לא ראליות, שקשה עד בלתי אפשרי להשיג. אי העמידה במטרות גורמת לכך שאין תחושת סיפוק. לווין מציעה לתחום בזמן כל פרוייקט, ולעמוד במגבלות שהצבתם. עם הזמן, הפרפקציוניסטים יבינו שהשעות הארוכות יותר שהשקיעו בעבר, לא שיפרו את איכות העבודה.

2. אתם עושים הר מעכבר

אם אתם בטוחים שכל שיחה שהמנהל שלכם יוזם היא כי הוא אינו מרוצה, שכל שיחת טלפון היא חדשות רעות, ששינוי בהרגלים בהכרח יביא לכל שתתקלו באסון, כנראה שאתם עושים "קטסטרופיזציה", ומצפים שהרע מכל יתרחש.  לוויון מציינת שחרדה מסוג זה יכולה לשתק ולהביא לתשישות נפשית. כשאתם רואים שאתם נכנסים ללולאה של חשיבה שלילית, עצרו, נשמו עמוק, ושאלו את עצמכם מה הסבירות שהרע מכל אכן יתרחש? יציאה לאוויר הפתוח, מדיטציה, פעילות גופנית ושיחה אודות חששות אלו עם חברים יכולים לעזור לכם להתמודד טוב יותר עם מחשבות אלו.

3. קשה לכם להגיד לא

הצורך לרצות אחרים בא על חשבון האנרגיה והשמחה שלכם, דבר אשר לאורך זמן מביא גם לשמירת טינה וכעס. זיכרו שאינכם חייבים לומר כן. לא חייבים להסכים להתנדב להסיע ולהחזיר את הילדים של כל השכונה, לא חייבים לארח את המפגש החברתי הקרוב, לא חייבים לעבוד שעות נוספות כשאינכם יכולים. אתם לא חייבים להסכים לכל דבר. סוזן אלברט, פסיכולוגית קלינית בקליניקת קליבלנד מציעה להתאמן באמירת לא בקול רם כאשר אתם לבד. כאשר אנחנו מתרגלים לשמוע את עצמנו אומרים לא, קל לנו יותר להגיד זאת כאשר אנחנו מסרבים למישהו.

4. המשרד שלכם מבולגן

מחקר מאוניברסיטת פרינסטון מצא ששולחן לא מאורגן מגביל את יכולת הריכוז ואת יכולתו של המוח לעבד מידע. בסופו של כל יום, יש לוודא שהמסמכים והחפצים האישיים על השולחן מסודרים. הסדר יסייע להתחיל את יום המחרת באופן חיובי. אם המשרד מבולגן מאוד, התחילו לסדר בצעדים קטנים, עברו כל פעם שולחן אחד או מגרה אחת.

5. אתם עובדים במהלך חופשה

בדיקת אי-מייל והתעדכנות בענייני עבודה במהלך חופשה יכולה להוביל לשחיקה. ההתנתקות מהמשרד מאפשרת לגוף ולנפש לנוח ולהתחדש ולחזור אל המשרד חזקים יותר. לקיחת חופשה מסייעת לפרודוקטיביות, יעילות ויצירתיות.

 

כשאתם מרגישים שאתם עייפים לאורך זמן, גם אם אתם ישנים מספיק שעות, עצרו רגע ושאלו את עצמכם האם יש לכם הרגלים אשר מוסיפים לכם לחץ פסיכולוגי או מעיקים על הגוף. אם התשובה לכך היא כן, זה הזמן לחשוב על בריאותכם ולשנות הרגלים.

 

(דרך time.com)

About נועה פז

נועה פז
ספרנית, מידענית וכותבת תוכן. אוהבת מדע בדיוני, פנטזיה, מדע, טכנולוגיה ופילוסופיה

Check Also

9 סיבות שגללן אתם עייפים כל הזמן – חלק א': סיבות פיזיולוגיות

מחסור בשינה אינו הסיבה היחידה בגינה אנו מרגישים עייפות. ישנם אלמנטים נוספים פיזים ומנטאליים המשפיעים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *