עמוד הבית » בריאות ותזונה » עלייה במשקל לא בהכרח מסמלת השמנה
chrisphoto, January 1, 2006, via Flickr

עלייה במשקל לא בהכרח מסמלת השמנה

אצל הנשים לדוגמה יש שינויים הורמונליים בגוף אשר משפיעים מאוד על משקלה. הבא נסקור חלק מהגורמים המשפיעים והמרכזיים ביותר.

בימים שלפני המחזור החודשי עלולה להיות עלייה במשקל של 1.5-0.5 ק"ג שנובעת מצבירת נוזלים. דוגמה לכך היא כמות השתן הרבה במהלך ימי המחזור. השינויים האלה במשקל חולפים יחד עם הופעת המחזור וסיומו. השינויים ההורמונליים האלה לא אחידים אצל כל הנשים ומשתנים מאוד עם הגיל. אחת הדרכים להעריך את השפעת השינויים ההורמונליים על המשקל היא לעשות מעקב מסודר של שקילות: להישקל שבוע לפני המחזור, ביום קבלת המחזור ובסיום המחזור. על ידי הכרת התופעה והיכולת לצפות מראש את השינויים במשקל יהיה לנו קל יותר להתמודד עם השינויים ולהבין שהם לא נובעים מהשמנה אלא משינויים זמניים בכמות הנוזלים בגוף.

scott, January 30, 2012, via Flickr
scott, January 30, 2012, via Flickr

סיבות מרכזיות לשיבוש השקילה

  • שתיית נוזלים מרובה לפני השקילה
  • אכילת ארוחה מלאה לפני השקילה
  • שקילה אחרי אימון לא מסמלת ירידה במשקל, עקב חוסר הנוזלים מהזיעה שאבדו באימון הירידה תהיה בין 0.5 ל – 1 ק"ג תלוי במשקל מסת השריר וההוצאה הקלורית והזיעה מהפעילות הגופנית
  • עלייה במסת השריר
TipsTimesAdmin, December 14, 2013, via Flickr
TipsTimesAdmin, December 14, 2013, via Flickr

מתי כן כדאי להישקל?

במידה ואתם שומרים תזונה מאוזנת לאורך כל השבוע ורק בסופ"ש אתם חורגים מהתפריט. מומלץ להישקל בימי שני או חמישי מיד כשקמים בבוקר ולפני ארוחת הבוקר. להישקל תמיד בלי בגדים או נעליים העלולים לשנות את הפרמטר של השקילות.

איך נדע שכן השמנו?

ע"י מעקב במדידת ההיקפים ואחוזי השומן בגוף.

About אלי כהן

אלי כהן
אלי כהן – יועץ תזונת ספורט ומאמן כושר אישי

Check Also

מקרי רשלנות רפואית הזויים

4 מקרי רשלנות רפואית שלא תאמינו שקרו באמת

בדרך כלל, אנחנו סומכים על רופאים. אלה אנשים שלמדו לא מעט והקדישו את כל החיים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *